Objavljen rad dr. sc. Marina Karuze

četvrtak, 11. svibnja 2017.

U prestižnom časopisu Nature Physics objavljen je rad djelatnika Odjela za fiziku Sveučilišta u Rijeci doc. dr. sc. Marina Karuze. Radi se o jednom od časopisa izdavača Nature, čija izdanja imaju najveći odjek u svim područjima znanosti, od biotehnologije do fotonike.

Objavljeni rad je 171. rad hrvatskih znanstvenika od njene samostalnosti objavljen u obitelji časopisa Nature. Takva izdanja se u svojim poljima nalaze među pet najprestižnijh na svijetu. S afilijacijom Sveučilišta u Rijeci u časopisima iz obitelji Nature u posljednjih 26 godina objavljeno je 14 radova, od kojih je ovaj treći iz područja fizike, a drugi objavljen na Odjelu za fiziku.

U radu se opisuju rezultati dobiveni na istraživanju kojim se traži potvrda postojanja hipotetskih čestica, aksiona, koje bi riješile nekoliko od otvorenih problema u fizici. Njihovo postojanje ponudilo bi odgovor na pitanje zašto je Svemir sastavljen od materije, a ne od antimaterije te od čega se sastoji  tamna tvar u Svemiru.

Istraživanje se provodi u CERN-u na eksperimentu CAST (CERN Axion Solar Telescope), a njemu su sudjelovali djelatnici Odjela za fiziku i Centra za mikro i nano znanosti i tehnologije sa Sveučilišta u Rijeci. Osim doc. dr. sc. Marina Karuze, iz Hrvatske je u istraživanje uključena još i grupa s Instituta Ruđer Bošković.

VIDEO NA YOUTUBEU          POVEZNICA NA RAD