Na Kampusu Sveučilišta u Rijeci u ”Akvariju” Studentskog centra danas je održana tribina ”Zašto nam trebaju odnosi s javnošću?” Tribinu je organizirala Primorsko-istarska podružnica Hrvatske udruge za odnose s javnošću u suradnji s Primorsko-goranskom županijom i Sveučilištem u Rijeci.
Sudionici panela bili su:
- prof. dr. sc. Snježana Prijić Samaržija, rektorica Sveučilišta u Rijeci
- prof. dr. sc. Ana Tkalac Verčić, predsjedica Hrvatske udruge za odnose s javnošću i profesorica na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
- doc. dr. sc. Damir Jugo, dekan Visoke škole za komunikacijski menadžment ”Edward Bernays”
- Branko Mijić, novinar, urednik i kolumnist Novog lista
- Boris Lešić, komunikacijski stručnjak i poduzetnik
Raspravu je moderirala Ermina Duraj, voditeljica Kabineta župana – Službe za odnose s javnošću i protokol u Primorsko-goranskoj županiji.
Panel je pozdravio i župan primorsko-goranski Zlatko Komadina, kratko se obratio prisutnima i kazao kako su odnosi s javnošću vrlo bitni, kako u poslu tako i u politici: ”Svakodnevno donosim neke odluke i te je odluke pobrebno iskomunicirati prema nekim javnostima. Do sad sam očito dobro to radio, kad su moji izbori bez poraza. Tu je najvažnije govoriti i komunicirati istinu, koliko god ona ponekad teška i složena bila”.
Na pitanje moderatorice koliko je bitna posvećenost ovom poslu, prof. Tkalac Verčić odgovorila je kako je važno vjerovati u ono što radite, a Branko Mijić kazao kako je najbitnije razumijeti se, posebno kod odnosa PR – mediji.
”Izazov je danas razgovarati o odnosima s javnošću i o obrazovanju u tom području. Jasno je da su odnosi s javnošću danas nužnost, a bar neke od kompetencija odnosa s javnošću moramo posjedovati svi. Odnosi s javnošću svakako nadilaze polje novinarstva, a mi na Sveučilištu već neko vrijeme razmišljamo kako usustaviti neki obrazovni program iz tog područja, a da to bude program obrazovanja skrojen prema stvarnim potrebama”, rekla je rektorica.
Dr. Jugo istaknuo je kako OSJ nisu samo odnosi s medijima, na što ih se često svodi, nego obuhvaćaju i interno komuniciranje, krizno komuniciranje i odnose s partnerima, investitorima i dr.
G. Lešić jedan je od prvih koji je agenciju iz ovog područja posla otvorio u Rijeci. Svojevremeno je prebacio poslovanje u Zagreb, zbog tada većeg tržišnog potencijala, ali se s vremenom vratio u Rijeku i danas polovica njegovih klijenata dolazi s riječkog područja.
Sudionici su se složili kako termin ‘glasnogovornik’ više i nije dobar termin, a prof. Tkalac Verčić to je obrazložila ovako: ”Najbolji glasnogovornik neke institucije je njezin čelnik, ali također, najbolji PR neke institucije ili tvrtke je njen zadovoljan djelatnik”.
Dr. Jugo naveo je primjer u njihovoj visokoj školi, gdje je 70% upisanih reklo da je informaciju o studiju dobilo od već upisanih i zadovoljnih studenata.
Mnogo se na tribini govorilo i o internoj komunikaciji i njenoj važnosti te je zaključeno kako je ona temelj funkcioniranja odnosa s javnošću.
”Pred Sveučilištem u Rijeci još je puno posla, što je odnosa s javnošću tiče. Tu ne vidimo probleme, nego prostor za razvoj”, rekla je rektorica.
Sudionici penela su, kao i pojedinci iz publike nastavili s raspravom i razmjenom iskustava, a krjem tribine je zaključeno kako je ovo tek početak i kako će se ubuduće održavati češće, budući da se radi o temi zanimljivoj širokom krugu.