KATEGORIJE

Održana završna konferencija projekta RAPIDE

24.02.2023. / vijesti / eu projekti

U utorak, 28. veljače 2023. završava dvogodišnji Erasmus+ projekt RAPIDE – Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education, koji koordinira prof. dr. sc. Blaženka Divjak s Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Projekt  je započeo 1. ožujka 2021., a financiran je u okviru Erasmus+ programa Europske komisije u ukupnom iznosu od 219.085 eura. Završetak projekta obilježen je završnom konferencijom Smislene inovacije u obrazovanju održanom u petak, 24. veljače 2023. na Sveučilištu u Rijeci, uz sudjelovanje svih projektnih partnera: Open University iz Velike Britanije, Delft University of Technology iz Nizozemske, Goethe University iz Njemačke te iz Hrvatske – Sveučilišta u Rijeci i Medicinskog fakulteta te Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. 

Cilj ovog važnog projekta bio je razvoj, implementacija i razmjena inovativnih pedagogija, uključujući vrednovanje i ocjenjivanje te upotreba analitika učenja za podršku studentima i nastavnicima kao usklađenih procesa za relevantno i inkluzivno digitalno obrazovanje kako bi se uspješno suočili s COVID-19 i sličnim krizama i podržali svrsishodnu digitalnu transformaciju visokih učilišta – istaknula je u uvodnom obraćanju prof. dr. sc. Marta Žuvić, prorektorica za studije, studente i osiguravanje kvaliteteSveučilišta u Rijeci.

Sudionicima konferencije obratila se i prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, dekanica Fakulteta organizacije i informatike Varaždin Sveučilišta u Zagrebu, koja je istaknula iznimno zadovoljstvo strateškim RAPIDE partnerstvom koje je omogućilo da se postignuti rezultati već koriste na Fakultetu, omogućavajući dodatni razvoj nastavnog procesa. Pristupi obrnute učionice te učenje kroz rad sustavno se koriste na Fakultetu te je ovo bio jedan od strateški važnih projekata koji je omogućio dodatno obrazovanje nastavnika, a što će se nastaviti i u okviru novog međunarodnog Erasmus+ projekta iLed u koordinaciji prof. Divjak, koji će se provoditi sljedeće 2 godine.

Konferencija je započela uvodnim predavanjem o inovativnim pristupima učenju i poučavanju, vrednovanju, korištenju analitika učenja te o važnosti strateškog pristupa uvođenja inovativnih pristupa kojima se bavio projekt RAPIDE, a koje je u ime svih partnera održala prof. dr. sc. Blaženka Divjak, koordinatorica projekta.

Projekt RAPIDE izvrsni je primjer kako se suradnjom i intenzivnim radom svih partnera može postići i više nego što se prvotno „obeća“ projektom, ne samo u kvalitativnom i kvantitativnom, već i u smislu stvarne održivosti rezultata– istaknula je prof. Divjak, kao i činjenicu o impozantnom broju znanstvenih publikacija objavljenih u okviru projekta, o činjenici da je u pilotiranje RAPIDE e-tečaja bilo uključeno više od 200 nastavnika te o činjenici da je dodatno više od 100 zainteresiranih sudionika sudjelovalo u radionicama projektnih partnera održanih u okviru različitih događaja krajem 2022. godine.

Konferencija je, osim predstavljanja iskustava projektnih partnera i aktivnosti, omogućila konkretno upoznavanje i usvajanje inovativnih praksi u učenju, poučavanju, vrednovanju i analitikama učenja kroz radionice temeljene na održivim rezultatima projekta dostupnim u okviru otvorenog online tečaja na e-adresi: https://learn.rapide-project.eu

Sudionicima konferencije bio je omogućen rad u inovativnom alatu za dizajn učenja koji su i partneri projekta RAPIDE imali prilike koristiti te tako doprinijeti njegovom razvoju. Alat su na Fakultetu organizacije i informatike razvili članovi Laboratorija za analitiku učenja i akademsku analitiku, na čelu s prof. Divjak, a koji je isto tako za korištenje otvoren svim zainteresiranim nastavnicima i istraživačima putem e-adrese: https://learninig-design.eu

U prvom dijelu konferencije publici su svoja inspirativna iskustva predstavili i prof. dr. sc. Bart Rienties (The Open University) – o analitikama učenja te izv. prof. dr. sc. Bojana Ćulum Ilić (Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci) – o modelu učenja zalaganjem u zajednici.

Na završnoj je konferenciji sudjelovalo stotinjak predstavnika svih interesnih skupina – nastavnika s fakulteta, srednjih i osnovnih škola te donosioca odluka u obrazovanju.

RAPIDE partneri su kraj projekta obilježili i preglednom knjižicom te videopričama,koje je moguće pronaći na stranicama projekta: https://rapide-project.eu/en/final-conference

Skip to content