Učenje o industrijskoj baštini u srednjim školama

Uz turistički i istraživački rad, edukativne aktivnosti važan su dio djelatnosti  Centra za industrijsku baštinu. Dosadašnji edukativni rad temeljio se na raznim radionicama za osnovne i srednje škole, stručnim obilascima lokaliteta riječke industrijske baštine te izradi slikovnice i edukativnih materijala na temu industrijske povijesti Rijeke. Osim programa za djecu, Centar provodi i edukacije za turističke vodiče.

Edukaciju nastavljamo s novim Erasmus + projektom pod nazivom INDUSTRIAL HERITAGE LAB@ISCED 3 LEVEL koji traje od 1. rujna 2019. godine do 31. kolovoza 2021. godine. Projekt je  financiran kao Ključna aktivnost KA2, Strateška partnerstva od strane Agencije za mobilnost i programe Euopske unije (AMPEU).

Radi se o dvogodišnjem projektu kojem je cilj unaprijediti i usavršiti kompetencije učitelja u srednjim školama u razvoju metodologije interdisciplinarnog učenja o industrijskoj baštini te poboljšati obrazovanje o kulturnoj baštini na srednjoškolskoj razini integriranjem sadržaja industrijske baštine u školski kurikulum u skladu sa suvremenim pristupima učenju. Projekt predviđa nekoliko transnacionalnih sastanaka partnera, te dvije edukacije. Jednu, u prosincu 2019. godine u Rijeci voditi će Centar za industrijsku baštinu dok će se druga održati u lipnju 2020. godine u poljskim Katowicama. Nakon izrade komparativne studije o dobrim praksama i učenju o industrijskoj baštini na europskoj i nacionalnim razinama, uslijediti će izrada kurikuluma i metodološkog priručnika za učenje o industrijskoj baštini u srednjim školama koji će se testirati na razmijenama učenika.

Parteri u projektu su Srednja škola Andrije Ljudevita Adamića, Hrvatska, Nezihe Derya Baltali Bilim ve Sanat Merkezi, Turska, LICEUL TEHNOLOGIC “SFANTUL PANTELIMON”, Rumunjska, Regionalny Instytut Kultury w Katowicach, Poljska te Centar za industrijsku baštinu, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska.