KATEGORIJE

O obrazovanju iz fizike

06.06.2024. / vijesti / znanstvenici

Povodom 60 godina od osnivanja četverogodišnjeg studija Matematike i fizike u Rijeci, Katedra za edukacijsku fiziku Fakulteta za fiziku organizirala je međunarodnu znanstvenu konferenciju Physics education challenges – Izazovi obrazovanja fizike, koja se u hibridnom obliku održala 5. lipnja 2024. godine na Fakultetu za fiziku Sveučilišta u Rijeci. Konferenciju je otvorila dekanica Fakulteta za Fiziku prof. dr. sc. Rajka Jurdana Šepić, a u ime uprave Sveučilišta pozdravila prorektorica za studije, studente i osiguravanje kvalitete prof. dr. sc. Marta Žuvić.

Cjelodnevna konferencija s 50 sudionika, bila je posvećena izazovima obrazovanja iz fizike, koji proizlaze iz najnovijih istraživanja u edukacijskoj fizici kao i iz društvene potrebe za fizičarima i nastavnicima fizike. Program se sastojao od pozvanih predavanja, izlaganja prijavljenih izlagača te tribine, a usuglašen je od strane međunarodnog Programskog odbora.

Pozvana predavanja su održali eminentni znanstvenici iz područja edukacijske fizike i metodičari fizike iz regije i sa svih hrvatskih sveučilišta na kojima se obrazuju fizičari. Među njima je bila i prof. dr. Eugenija Etkina, dobitnica Millikanove nagrade Američkog društva nastavnika fizike za značajan doprinos poučavanju fizike.

Prijavljena predavanja održalo je 9 znanstvenika i doktorskih studenata u okviru tema: učenje i poučavanje fizike, razvoj kurikuluma iz fizike, vrednovanje u nastavi fizike, suvremena tehnologija u nastavi fizike, cjeloživotno obrazovanje nastavnika fizike, trendovi u STEM obrazovanju, obrazovne politike.

Uvodničari Okruglog stola Perspektive obrazovanja iz fizike bili su svi pozvani predavači. Govorili su o položaju fizike i fizičara u suvremenom društvu te o mogućim načinima rješavanja problema deficita nastavnika fizike. Nakon rasprave s brojnim ostalim sudionicima konferencije, osviještena je potreba tješnjeg povezivanja među fizičarima i osnaživanja zajednice fizičara, te potreba za boljom suradnjom matičnih sveučilišta s institucijama, poput MZO-a i AZOO-a. Zaključeno je kako je potrebno poticati promjenu pristupa nastavi fizike iz predavačkog u interaktivni, te se aktivnije uključivati u razvoje kurikuluma iz srodnih područja poput prirodoslovlja i tehničkih znanosti.

Dodatna vrijednost ove konferencije je omogućavanje stručnog usavršavanja nastavnicima fizike na svim razinama obrazovanja. U tom smislu je održana dijelom na engleskom, a dijelom na hrvatskom jeziku, radi lakšeg praćenja predavanja i aktivnog sudjelovanja u raspravama što većeg broja sudionika.

Skip to content