Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci partner je u međunarodnom Erasmus+ KA2 projektu: EDUSKILLS+SEL: Poticanje socijalnog i emocionalnog učenja u dječjim vrtićima (KA220-BE-23-36-157220). Projekt je započeo 1. listopada 2023. i trajat će tri godine, odnosno do 30. rujna 2026. Voditelj projekta je Studio Gaus GmbH, organizacija za unaprjeđenje obrazovanja i kulture iz Berlina, Njemačka. Pored Njemačke, iz koje je kao partner priključena i organizacija Deutsche Liga für das Kind, sudjeluju još tri zemlje: Slovenija (Inter-kulturo d. o. o.; Vrtić Tezno Maribor); Italija (Università degli Studi di Perugia, te Dječji vrtić u Montecastrilli) te Hrvatska.
Pored Učiteljskog fakulteta uključen je iz Hrvatske i Dječji vrtić Pčelica iz Zagreba. Sa Sveučilišta u Rijeci sudjeluju: prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić (voditeljica projektnog tima Sveučilišta u Rijeci) te članice projektnog tima: prof. dr. sc. Renata Čepić (Učiteljski fakultet), prof. dr. sc. Sanja Smojver Ažić (Filozofski fakultet) i Adriana Klarić, mag. psych. (KBC Rijeka).
Osnovni cilj ovog projekta je razviti učinkovit online program i materijale za odgojitelje koji će osnaživati i unaprjeđivati socijalno-emocionalne kompetencije u dječjim vrtićima te time pridonijeti kvalitetnijem predškolskom odgoju i obrazovanju koje je usmjereno na holistički pristup djeci poticanjem svih njihovih razvojnih domena. Socijalne i emocionalne kompetencije utječu na mnoge važne razvojne i životne ishode, a time i na cjelokupnu kvalitetu života te mentalno zdravlje i dobrobit djece i ljudi. Ključno je stoga da se one potiču i razvijaju od najranije dobi, kvalitetnim odgojno-obrazovnim programima implementiranim unutar kurikula za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Dosadašnja istraživanja te odgojno-obrazovna praksa potvrđuju da se socijalne i emocionalne vještine mogu naučiti, a budući da nemaju svi dječji vrtići pristup visokokvalitetnim programima i materijalima iz ovog područja, iznimno je važno unaprijediti mogućnosti kontinuiranog i sustavnog poučavanja socijalno-emocionalnih kompetencija djece u institucionalnom okruženju. Na temelju ove potrebe, osam organizacija iz različitih europskih zemalja umrežilo se u okviru ovoga projekta, kako di doprinijele osnaživanju kompetencija odgojitelja u postojećem odgojno-obrazovnom radu s ciljem poticanja socijalnih i emocionalnih kompetencija kod djece predškolske dobi.
Projekt se provodi prema planiranom hodogramu te su do sada održana dva sastanka uživo: u Berlinu (Njemačka) i u Mariboru (Slovenija), uz nekoliko online sastanaka. U prvoj godini projekta, koja je pri kraju, provedeno je pilot-istraživanje o potrebama i interesima odgojitelja na temu socijalno-emocionalnog učenja u dječjim vrtićima, predstavljeni su relevantni teorijski modeli i prakse iz SEU područja te je započela izrada smjernica za online edukacijski program za odgojitelje. U drugoj godini projekta planira se dovršiti online program, u koji bi se uključili odgojitelji iz Slovenije, Hrvatske i Italije, nakon čega će se SUE program provesti s djecom predškolske dobi u dječjim vrtićima navedenih zemalja, koji su ujedno i projektni partneri. U trećoj godini provest će se i objektivna evaluacija, kako bi se ispitali njegovi efekti, a praktične implikacije dovele do njegova poboljšanja.
Više o projektu može se pročitati na web-stranici: https://eduskills.plus/sel
te Facebook stranici: https://www.facebook.com/eduskills.plus.
Tijek projektnih aktivnosti može se pratiti i na web-stranicama Učiteljskog fakulteta u Rijeci: https://www.ufri.uniri.hr/hr/znanstvena-i-strucna-djelatnost/znanstveni-projekti/medunarodni-znanstveni-istrazivacki-i-strucni-projekti.html, a slijedeći, treći sastanak projekta EduSkills+SEL bit će održan uživo na Učiteljskom fakultetu u Rijeci 28. i 29. listopada 2024.
KA220-BE-23-36-157220 – Projekt sufinanciran Erasmus+ programom u okviru Ključne aktivnosti 220: Suradnja između organizacija i institucija