KATEGORIJE

YUFE edukacija o sveučilištu angažiranom u zajednici

18.12.2020. / vijesti / yufe

U petak, 11. prosinca završen je ciklus online webinara na temu Okvir za društveni angažman sveučilišta – TEFCE iskustva (eng. Framework for University-Community EngagementTEFCE Learning Journey) koji su Sveučilište u Rijeci i Institut za razvoj obrazovanja tijekom listopada, studenog i prosinca 2020. organizirali za nastavno i nenastavno osoblje YUFE sveučilišta.

Ova četiri dvosatna interaktivna webinara polaznicima su ponudila putovanje od osnova suradnje visokoškolskih institucija i neakademske zajednice u kontekstu aktualnih (visokoobrazovnih) politika, koncepta suvremenog angažiranog sveučilišta i izazova u njegovom oživotvorenju, do predstavljanja novog TEFCE alata i mogućnosti da iz prve ruke saznaju kako se upravo primjenom ovog inovativnog alata sveučilišta mogu sustavnije posvetiti osnaživanju vlastitog angažmana u zajednici.

Prvi je dan ove edukacije predstavljanjem Sveučilišta i Grada Rijeke otvorio Aleksandar Šušnjar, institucionalni YUFE koordinator, dok je rektorica prof. dr. sc. Snježana Prijić-Samaržija kroz svoju prezentaciju predstavila dugu tradiciju institucionalne predanosti angažmanu u zajednici, okrunjenu članstvom Sveučilišta u YUFE mreži. Svrha YUFE mreže upravo je povezivanje sveučilišta sa zajednicama, zasnovano na suradnji između visokoškolskih ustanova, javnog i privatnog sektora, te građana širom Europe.

Iako je angažman u zajednici visoko na listi strateških prioriteta Sveučilišta, rekla je rektorica, teško ga je definirati i izmjeriti. Upravo je zato Sveučilište postalo jedan od partnera u Erasmus+ projektu TEFCE (eng. Towards a European Framework for Community Engagement in Higher Education) u okviru kojega je razvijen inovativni alat za potporu, praćenje i procjenu angažmana visokoškolskih ustanova u zajednici. Kvalitativnim se i participativnim pristupom tako dolazi do smislenih i konkretnih zaključaka na koji način institucije mogu poboljšati svoj društveni angažman.

Za Sveučilište jedan od ključnih rezultata projekta je 50 prikupljenih praksi – primjera angažmana riječkog sveučilišta u zajednici – što pokazuje da riječko sveučilište ima nedvojbeno snažan i pozitivan utjecaj na zajednicu u kojoj djeluje, kako u pogledu gospodarskog razvoja, tako i širih društvenih koristi.

U ostatku programa Thomas Farnell s Instituta za razvoj obrazovanja, koordinator TEFCE projekta i dr. sc. Bojana Ćulum Ilić, izvanredna profesorica na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Rijeci i članica ekspertnog tima u projektu, govorili su o trećoj misiji sveučilišta te ulozi visokog obrazovanja u razvoju društva i odgovoru na društvene izazove. Referirali su na nacionalne i europske politike u tom području te ponudili brojne ilustrativne primjere raznih dimenzija zalaganja u zajednici u nacionalnom te međunarodnom kontekstu.

Farnell i dr. sc. Ćulum Ilić upoznali su sudionike s alatom razvijenim u okviru TEFCE projekta i elaborirali njegovu primjenu na primjeru Sveučilišta u Rijeci. Upravo krajem studenoga i službeno je „lansiran“ TEFCE Toolbox kao open source pa su mu sudionici webinara mogli i pristupiti.

Sudionici i sudionice webinara, predstavnici pet YUFE i dvaju sveučilišta izvan YUFE mreže, pokazali su iznimno visok interes za temu i aktivno sudjelovali u aktivnostima i diskusijama. Osim toga, iskazali su interes za pilotiranje TEFCE Toolboxa na matičnim institucijama, što se planira i provesti kroz narednih šest mjeseci, kada i službeno završava TEFCE projekt, uz konzultativnu i mentorsku podršku Instituta za razvoj obrazovanja i Sveučilišta u Rijeci. Pozitivna energija sudionika i njihova vidna posvećenost ovoj temi daje svojevrsnu garanciju da će se svi sudionici iskoristiti pruženu priliku.

Paralelno sa završetkom TEFCE projekta Sveučilište u Rijeci postaje partner u njegovu nastavku, Erasmus+ projektu “Upravljanje visokim obrazovanjem za angažman u zajednici“ (eng. Steering Higher Education for Community Engagement – SHEFCE), kojem je cilj doprinijeti povećanju angažmana u zajednici europskih sveučilišta, u obliku partnerstva s lokalnim i regionalnim dionicima u rješavanju društvenih izazova.

Skip to content