Sveučilište u Rijeci, sukladno svojim strateškim smjernicama u području učenja i poučavanja te svojom usmjerenošću na visoku kvalitetu rada sa studentima, posvećuje veliku pažnju rezultatima institucijskih istraživanja zadovoljstva studenata studijem i studiranjem.
U godini u kojoj obilježava dvadeset godina sustava osiguravanja kvalitete, Sveučilište se može pohvaliti činjenicom da jedino u sustavu visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj već sedam godina za redom provodi istraživanje zadovoljstva završenih studenata preddiplomskih, diplomskih i integriranih preddiplomskih i diplomskih studija. Analiza rezultata ovih istraživanja, koja obuhvaća zadovoljstvo aspektima studiranja, zadovoljstvo studijem te ukupni indeks zadovoljstva studenata, polazna je točka za kontinuirano unaprjeđivanje kvalitete studijskih programa, nastavnih metoda te pružanja podrške studentima tijekom studija.
Od akademske godine 2014./2015. kada je ukupno zadovoljstvo studenata ocijenjeno s visokih 3,77 bilježimo kontinuirani rast koji je u aktualnoj akademskoj godini dosegnuo 4,03. Rezultat je to kontinuiranog rada na organizaciji i strukturi studija, unaprjeđivanja nastavničkih kompetencija i komunikacije sa studentima, proširivanje mogućnosti stjecanja praktičnih kompetencija, kao i uključivanja u različite oblike izvannastavnih aktivnosti. U potpori studiranju, najviše ocjene studenti daju dostupnosti literature (4,26), odnosu s nastavnicima (4,24), savjetodavnoj podršci (4,22) i informiranosti (4,17). U segmentu zadovoljstva studijem, studenti najviše cijene doprinos studija osobnom razvoju (4,23), stečenu motivaciju za daljnje, cjeloživotno obrazovanje (4,06) te iskazuju voljnost za preporuku studija drugima (4,08) i sveukupno zadovoljstvo studiranjem (4,02).
Najviše ukupne indekse zadovoljstva završenih studenata ove godine iskazali su studentice i studenti Pravnog (4,44), Učiteljskog (4,20) i Ekonomskog fakulteta (4,11).
Iako vrlo zadovoljni ukupnim rezultatima, i dalje kontinuirano radimo na unaprjeđenju segmenata koji studenti percipiraju kao slabosti, a to su prvenstveno izbornost u studijskim programima, metode nastavnog rada, mogućnosti stjecanja praktičnih kompetencija, osjećaj osposobljenosti za rad u struci i pripremljenosti za tržište rada. Pokrenutim programom UNIRI CLASS i alociranim budžetom od 5 milijuna kuna za period 2022-2024, sustavno radimo na unaprjeđenju upravo ovih segmenata studiranja – kroz projektni razvoj interdisciplinarnih mikrokvalifikacija (koje se mogu stjecati tijekom studiranja u izbornom dijelu programa), kroz uvođenje inovativnih metoda učenja i poučavanja (prvenstveno korištenjem digitalnih alata), kroz razvoj sustava mentoriranih višemjesečnih stručnih praksi kod poslodavaca te pružanjem mogućnosti za stjecanjem vještina i kompetencija potrebnih za uspješnije uključivanje u brzo mijenjajuće i konkurentno tržište rada putem UNIRI-Coursera platforme. Ovo potonje realiziramo kroz strateško partnerstvo Sveučilišta s Courserom, vodećom svjetskom platformom za online učenje, putem kojeg studentice i studenti mogu besplatno stjecati vrijedne i od poslodavaca tražene certifikate.
Vjerujemo kako će naše studentice i studenti i dalje prepoznavati ulaganja Sveučilišta u Rijeci u visoku kvalitetu studija te zadržati visoke ocjene kojima već godinama nagrađuju naše sveučilište.