KATEGORIJE

Inovativni obrazovni model PLACE

26.10.2022. / vijesti / SDG

U ponedjeljak, 24. listopada 2022. održana je konferencija ”Učenje zalaganjem u zajednici u školama: Upoznavanje s PLACE modelom”. Konferenciju je organizirao Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci u suradnji s Udrugom ”Delta”. Nazočilo je tridesetak zainteresiranih odgojno-obrazovnih djelatnika iz Primorsko-goranske županije, kao i predstavnica Agencije za odgoj i obrazovanje. Konferencija je organizirana kao završna aktivnost projekta ”SLUSIK: učenje zalaganjem u zajednici za povećanje socijalne inkluzije djece”.

Učenje zalaganjem u zajednici proces je koji dovodi do stvarnih promjena. Inovativne obrazovne intervencije ovakve vrste, koje potiču suradnju sa zajednicom i povezuju fakultet sa školama i organizacijama civilnog društva, Sveučilištu su jako važne, istaknula je izv. prof. dr. sc. Nena Rončević, profesorica na Odsjeku za pedagogiju i prodekanica za nastavu i studente Filozofskog fakulteta.

Izv. prof. dr. sc. Bojana Ćulum Ilić, voditeljica projekta SLUSIK, predstavila je dobru praksu učenja zalaganjem u zajednici na fakultetima: Učenje zalaganjem u zajednici dovodi do stvarnih promjena, kako za one koji u njemu sudjeluju, tako i za zajednice. Zato je važno proširiti model na srednje i osnovne škole. PLACE model dobar je početak za to, kazala je te naglasila je i europsku dimenziju PLACE modela, koji je uveden u pet europskih zemalja u 2021./2022. školskoj godini.

Maša Cek, izvršna direktorica Udruge ”Delta” predstavila je faze PLACE modela: pripremu škole,
povezivanje s fakultetima i organizacijama iz zajednice, djelovanje u zajednici, fazu proslave i mjerenje učinka.
Rezultati evaluacije pilot provedbe PLACE modela pokazali su da on povećava socijalne i građanske
kompetencije učenika i učenica, njihovu motivaciju za učenje i angažman u zajednici. PLACE model stvara
novi kontekst učenja te otvara prostor za komunikaciju, suradnju, učenje u vezi sa stvarnim životom te
rješavanje stvarnih problema u zajednici
, zaključila je.

Iskustva pilot-provedbe PLACE modela u Ekonomskoj školi Mije Mirkovića u Rijeci podijelile su profesorica Sonja Doboviček, učenice 2.F razreda Laura i Matea te studentica Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Rijeci Lana Meštrić. PLACE model proveo se u sklopu nastave Uvod u državu i pravo, pri čemu je prof. Doboviček istaknula povezanost s učenicima te iskustveno učenje kao najveću dobrobit provedbe. Učenice su se osvrnule na nove uloge koje su preuzele kroz takav oblik nastave, koje su im pomogle izgraditi samopouzdanje i steći nove vještine: od organizacijskih do vještina vođenja tima.

Voditeljica projekta SLUSIK ispred Filozofskog fakulteta Bojana Ćulum Ilić, najavila je daljnji razvoj i
predlaganje modela za primjenu u osnovnim i srednjim školama u Primorsko-goranskoj županiji. Osim
entuzijazma i otvorenosti samih provoditelja i provoditeljica PLACE modela, trebaju se poticati i osmišljavati
modeli sustavne podrške zainteresiranim nastavnicima, ali i sustavne promjene na višim razinama
, zaključila
je Ćulum Ilić konferenciju.

Projekt ”SLUSIK: učenje zalaganjem u zajednici za povećanje socijalne inkluzije djece” sufinanciran je od
strane programa Erasmus + Europske unije, a vodi ga Europski volonterski centar (Belgija) u suradnji s Out of
the Box International (Belgija), Filozofskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci (Hrvatska), Sveučilištem u Limericku
(Irska), Sveučilište u Granadi (Španjolska), Nastavničkim fakultetom u Beču (Austrija) i Sveučilištem Matej Bel
(Slovačka).

Skip to content