U okviru studija studenti mogu prijaviti odnosno ostvariti Erasmus mobilnost u vidu studijskog boravka, stručne prakse, kombinirane (blended) mobilnosti (kombinacija fizičke i virtualne mobilnosti), a doktorski studenti dodatno mogu ostvariti kratkoročnu mobilnost bez virtualnog dijela.
Studijski boravak
Studijski boravak u okviru redovitog preddiplomskog, diplomskog ili poslijediplomskog studija u inozemstvu na partnerskom visokom učilištu, uključujući izradu završnog rada. Razdoblje studiranja u inozemstvu mora biti dio studentova studijskog programa kojim se stječe kvalifikacija u bilo kojem ciklusu studija. Razdoblje studiranja u inozemstvu može obuhvaćati i razdoblje stručne prakse (stažiranja). Takvom kombinacijom stvaraju se sinergije između akademskog i stručnog iskustva u inozemstvu. Kombinacija je u skladu s pravilima financiranja i minimalnim trajanjem mobilnosti u svrhu studijskog boravka.
Stručna praksa
Stručna praksa (stažiranje, pripravništvo) u inozemstvu u poduzeću, znanstvenom institutu, laboratoriju, organizaciji ili bilo kojem drugom relevantnom mjestu rada. Stručna praksa (stažiranje) u inozemstvu podupire se za vrijeme studiranja u bilo kojem ciklusu studija i za osobe koje su nedavno diplomirale. To uključuje i asistenturu u nastavi za studente na nastavnoj praksi te znanstvenu asistenturu za studente i doktorande u bilo kojoj relevantnoj istraživačkoj ustanovi. Stručna praksa odvija se u punom radnom vremenu uz uvjet da matična visokoškolska ustanova istu prizna kao dio studijskog programa. Ako to nije moguće, stručna praksa evidentira se u Dopunskoj izjavi o studiju. Studenti mogu realizirati stručnu praksu u okviru godine dana od završetka studija (diplomiranja), no na natječaj se prijavljuju dok imaju status studenta. U tom slučaju po završetku prakse ista se ne upisuje u Dopunsku ispravu o studiju. Centar za međunarodnu mobilnost će studentu izdati potvrdu o obavljenoj praksi, a student je dužan zatražiti istu. Uvjet za dobivanje financijske potpore za stručnu praksu je ugovaranje obveznih osiguranja (osiguranje od nezgode i osiguranje od odgovornosti na radnom mjestu), osiguranja ugovara student o osobnom trošku.
Mobilnost u okviru doktorskog studija
Kako bi se bolje ispunile raznolike potrebe doktoranada za učenjem i osposobljavanjem i osigurale jednake mogućnosti, doktorandi i osobe koje su nedavno doktorirale („poslijedoktorandi”) mogu se odlučiti na kratkoročna ili dugoročna razdoblja fizičke mobilnosti u svrhu studija ili stručne prakse u inozemstvu. Potiče se dodavanje virtualne komponente fizičkoj mobilnosti.
Blended / kombinirana mobilnost
Svako razdoblje studiranja ili stručne prakse u inozemstvu bilo kojeg trajanja, uključujući mobilnost u okviru doktorskog studija, može biti u obliku kombinirane mobilnosti. Kombinirana mobilnost spoj je fizičke mobilnosti i virtualne komponente, koja olakšava suradničko učenje i timski rad putem interneta. Na primjer, virtualna komponenta može putem interneta okupiti studente iz različitih zemalja i studijskih područja radi pohađanja programa putem interneta ili zajedničkog i istodobnog rada na zadacima koji se priznaju kao dio njihova studija. Uz to, studenti (u kratkom stručnom studiju ili preddiplomskom ili diplomskom studiju) koji ne mogu sudjelovati u dugoročnoj fizičkoj mobilnosti u svrhu studija ili stručne prakse, primjerice zbog svojeg studijskog područja ili zašto što imaju manje mogućnosti za sudjelovanje, moći će obaviti kratkoročnu fizičku mobilnost tako da je kombiniraju s obveznom virtualnom komponentom.
Trajanje mobilnosti
– studijski boravak: 2 do 12 mjeseci (standardna fizička mobilnost)
– stručna praksa: 2 do 12 mjeseci (standardna fizička mobilnost)
– blended / kombinirana mobilnost: 5-30 dana fizička mobilnost + obvezna virtualna mobilnost
– kratkoročna mobilnost doktoranada: 5-30 dana fizička mobilnost
Preporuke za uključivanje osoba s posebnim potrebama u Erasmus + program
Financijska potpora za studente – provjeriti u tekstu tekućeg Natječaja
Najčešća pitanja studenata – FAQ
Obveze studenata prije odlaska na mobilnost / nakon natječaja Sveučilišta u Rijeci
1) Sklapanje Learning Agreementa (kod odlaska na studijski boravak i kod odlaska na stručnu praksu)
LEARNING AGREEMENT ZA STUDIJSKI BORAVAK
VAŽNO: Smjernice za studente – minimalan broj ECTS bodova koji se ostvaruju na mobilnosti
Prije odlaska na inozemnu ustanovu, student je obvezan, u suradnji sa svojim Erasmus koordinatorom, usporediti studijski program matične i inozemne institucije te odabrati kompatibilne kolegije koje će pohađati i/ili polagati tijekom mobilnosti. Odabrani kolegiji, kao i naziv završnog rada (ako je primjenjivo), upisuju se u Online Learning Agreement (OLA) uz pripadajući broj ECTS bodova.
Online Learning Agreement, osim studenta, mora potpisati i odgovorna osoba na matičnoj ustanovi (Erasmus koordinator sastavnice ili dekan/pročelnik). Potpisom LA-a matična ustanova potvrđuje da će priznati sve ECTS bodove i ostvarene rezultate tijekom mobilnosti.
Također, student i njegov/njezin Erasmus koordinator unaprijed dogovaraju koji predmeti ili moduli neće trebati biti ponovno polagani na matičnoj ustanovi nakon uspješno završenog razdoblja studija u inozemstvu.
Europska komisija zahtijeva da se od akademske godine 2022./23. koristi baza Online Learning Agreement putem koje se generiraju / potpisuju digitalni LA. Slijedite upute zaprimljene od inozemne ustanove vezano uz kreiranje/potpisivanje OLA. U obrascu OLA pod contact person / responsible person at sending institution navodite fakultetske koordinatore, a ne djelatnice Centra za međunarodnu mobilnost / Erasmus obzirom da Centar nema ovlasti potpisivati Learning Agreemente! Upute Europske komisije za online learning agreement.
Svaka izmjena/nadopuna OLA moguća je ukoliko za to postoje objektivni razlozi i to mjesec dana od dolaska studenta na stranu visokoškolsku ustanovu. Sve izmjene se dogovaraju između sve tri strane, te se unose u LA.
Student je dužan dostaviti presliku Online Learning Agreementa SA SVIM POTPISIMA I PEČATIMA Centru za međunarodnu mobilnost / Erasmus čim bude sklopljen!
LEARNING AGREEMENT ZA STRUČNU PRAKSU
Svaki student prije odlaska na stručnu praksu treba sklopiti LA koji uključuje plan aktivnosti, ishode učenja s obzirom na znanja, vještine i kompetencije koje student treba steći, mentorstvo, vezu stručne prakse sa studijem i ostvarene rezultate koji će se priznati po završetku stručne prakse.
U Learning agreementu su opisane uloge i odgovornosti svih strana koje sudjeluju u organizaciji i izvedbi stručne prakse. Upute za ispunjavane Learning agreementa za stručnu praksu.
Learning Agreement (LA) potpisuju tri strane: student, inozemna tvrtka/ustanova/organizacija te matična visokoškolska ustanova studenta. Sve naknadne izmjene ili dopune LA-a moguće su ukoliko za to postoje opravdani razlozi, i to najkasnije u roku od mjesec dana nakon dolaska studenta u inozemnu organizaciju u kojoj će obavljati stručnu praksu. Sve izmjene/dopune moraju biti usuglašene između sve tri strane te unesene u LA što je prije moguće.
Student je dužan dostaviti presliku Learning Agreementa SA SVIM POTPISIMA I PEČATIMA Centru za međunarodnu mobilnost / Erasmus.
Stručnu praksu moguće je obaviti u tvrtkama, ustanovama, organizacijama i ostalim subjektima koje imaju status pravne osobe.
Sljedeće vrste organizacija nisu prihvatljive kao organizacije primateljice za stručnu praksu studenata: institucije EU-a i ostala tijela EU-a, uključujući specijalizirane agencije (njihov iscrpni popis nalazi se na stranici https://europa.eu/european-union/about-eu/institutions-bodies_hr); organizacije koje upravljaju programima EU-a kao što su nacionalne agencije za program Erasmus+ (kako bi se izbjegao mogući sukob interesa i/ili dvostruko financiranje).
Informacije o institucijama za obavljanje stručne prakse:
www.leo-net.org; www.globalplacement.com; www.praxisnetwork.eu; www.erasmusintern.org
2) Sklapanje Ugovora za dodjelu financijske potpore za Erasmus+ studij i stručnu praksu
Ugovore priprema Centar za međunarodnu mobilnost / Erasmus, a potpisuju ih rektor Sveučilišta u Rijeci i student. Ugovore su obvezni potpisati i studenti koji odlaze na mobilnost bez financijske potpore (zero-grant studenti).
Sukladno Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak, stipendije, nagrade za izvrsnost učenika i studenata isplaćene iz proračuna i bespovratna sredstva koja se isplaćuju iz proračuna, fondova i programa Europske unije i drugih međunarodnih fondova i programa uređenih posebnim propisima i međunarodnim sporazumima, u svrhu obrazovanja i stručnog usavršavanja, neće se uzimati u obzir pri utvrđivanju prava na osobni odbitak za studente, tj. stipendija predstavlja neoporeziv dohodak!
3) Prijava na inozemno Sveučilište (samo za studente koji idu na studijski boravak)
Nakon provedenog natječaja, Sveučilište u Rijeci će poslati pisma nominacije za odabrane studente partnerskim inozemnim institucijama. Konačna odluka o prihvaćanju kandidata isključivo je u nadležnosti inozemne institucije.
Student je obvezan samostalno izvršiti prijavu na inozemnu instituciju, u skladu s dobivenim uputama. Potrebno je pažljivo proučiti sve smjernice i prikupiti te ispuniti svu traženu dokumentaciju, najčešće putem online prijavnog sustava.
Uobičajeni dokumenti koje studenti trebaju priložiti uključuju: prijavni obrazac, obrazac za smještaj, prijepis ocjena (koji se ponekad traži u ovjerenom prijevodu sudskog tumača), Learning Agreement te potvrdu o znanju jezika.
Nakon što Sveučilište u Rijeci dostavi pismo nominacije, a student preda svu potrebnu dokumentaciju, inozemna će institucija izdati pozivno/prihvatno pismo. Uobičajeno vrijeme čekanja na ovaj dokument je oko mjesec i pol dana. Ukoliko student ne zaprimi pismo u tom roku, preporučuje se da se izravno obrati kontakt osobi na inozemnoj instituciji. Po zaprimanju pozivnog pisma, student može započeti s pripremama za odlazak na mobilnost.
4) Reguliranje zdravstvenog osiguranja
Student je obvezan imati zdravstveno osiguranje tijekom cijelog razdoblja boravka u inozemstvu.
Ako imate reguliran status u obveznom zdravstvenom osiguranju u Hrvatskoj, u područnom uredu HZZO-a prema mjestu prebivališta možete, na vlastiti zahtjev i bez naknade, zatražiti izdavanje Europske kartice zdravstvenog osiguranja (EKZO). EKZO se najčešće izdaje na razdoblje od jedne godine, a vrijedi do datuma naznačenog na kartici. Hrvatski državljani imaju pravo koristiti neodgodivu zdravstvenu zaštitu u državama članicama Europske unije, kao i u Islandu, Lihtenštajnu, Norveškoj i Švicarskoj, temeljem ove kartice tijekom privremenog boravka u inozemstvu.
Obvezno za studente koji odlaze na stručnu praksu:
Uvjet za ostvarivanje prava na financijsku potporu za stručnu praksu jest sklapanje obveznih osiguranja – osiguranja od nezgode i osiguranja od odgovornosti na radnom mjestu. Ta osiguranja student ugovara samostalno i o vlastitom trošku. Osiguranje mora pokrivati moguće štete koje student može uzrokovati drugima, kao i one koje sam može pretrpjeti tijekom boravka u inozemstvu.
Važno je napomenuti da neke inozemne institucije imaju vlastite obvezne osiguravateljske pakete koje studenti također moraju ugovoriti.
Izvanredni studenti i nedavno diplomirani studenti:
Sukladno Zakonu o obveznom zdravstvenom osiguranju (na snazi od 1. travnja 2023.), sve nezaposlene osobe te izvanredni studenti koji su upisani u evidenciju obveznog zdravstvenog osiguranja dužni su svaka tri mjeseca osobno se javiti nadležnoj poslovnici HZZO-a. U suprotnom, postoji mogućnost brisanja iz evidencije i gubitka prava na zdravstveno osiguranje. Stoga vas molimo da pravovremeno provjerite i po potrebi regulirate svoj status u HZZO-u prije odlaska na mobilnost, kako biste izbjegli moguće probleme sa zdravstvenim osiguranjem tijekom boravka u inozemstvu.
5) Reguliranje boravka (vize, privremeni boravak)
Hrvatski državljani mogu boraviti dulje od tri mjeseca na području država članica EU bez vize u svrhu studiranja ili sudjelovanja u programima razmjene, ali sukladno unutarnjem zakonodavstvu imaju obvezu regulirati boravak po drugim osnovama preko nadležnih tijela država članica.
Popis stranih diplomatskih misija i konzularnih ureda u Republici Hrvatskoj dostupan je na stranicama Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija.
Za Tursku i Veliku Britaniju vrijedi poseban vizni režim.
INTERNATIONAL OPENING:
Studenti koji sudjeluju na mobilnosti u trećim zemljama (zemlje koje ne pripadaju EU i EFTA, tj. ostale zemlje svijeta) dužni su sami regulirati vizu, put, status boravka u zemlji destinaciji te smještaj.
Obveze studenata nakon povratka s mobilnosti
Student je po povratku na Sveučilište u Rijeci dužan Centru za međunarodnu mobilnost u roku od 30 dana dostaviti:
Izjavu inozemne ustanove (Confirmation of Arrival/Departure) potvrda u kojoj se navodi točno razdoblje mobilnosti, s potpisom i pečatom ovlaštene osobe s inozemne ustanove. Ukoliko se utvrdi da je student na razmjeni boravio manji broj dana od onog predviđenog Ugovorom (tolerancija +/- 5 dana), korigirat će se isplata financijske potpore.
Transcript of Records tj. Recognition Outcomes (posljednji dio Learning Agreement for Studies – section to be completed after the mobility) (popis svih kolegija koje je student pohađao s pripadajućim ECTS bodovima za izvršene aktivnosti) odnosno potvrdu domaćeg ili stranog mentora o izradi završnog rada. Studenti koji su bili na stručnoj praksi dostavljaju posljednji dio Learning Agreement for Traineeships – section to be completed after the mobility.
Završno izvješće za studijski boravak ili Završno izvješće za stručnu praksu (studenti će po završetku mobilnosti na mail primiti “Erasmus+ participant survey” koje se ispunjava online, mail šalje baza EU CORPORATE NOTIFICATION SYSTEM)
Presliku police osiguranja
Popis Erasmus koordinatora Sveučilišta u Rijeci
KORISNE INFORMACIJE ZA ERASMUS STUDENTE
OLS EU Academy/ Mrežna jezična potpora
Započelo je novo razdoblje OLS-a i jezičnih procjena i tečajeva. Novi sustav zove se EU Academy i nema ograničenja jezika – studenti mogu učiti više jezika odjednom ako žele. Jezične procjene više nisu obvezne, te sustav možete koristiti ukoliko to želite. Korištenje OLS-a i dalje se ohrabruje s obzirom na brojne koristi i mogućnosti nove platforme.
Erasmus+ App
Nova aplikacija Erasmus+ App mobilna je aplikacija za sudionike programa Erasmus+ koja će sudionicima olakšati iskustvo mobilnosti. Cilj projekta je mobilnost učiniti jednostavnom, dostupnom i na dohvat ruke svakom korisniku, istovremeno promičući inovacije i digitalizaciju na duge staze.
Značajke Erasmus+ App-a (trenutno u razvoju):
Strukturirane informacije o postojećim Erasmus+ programima
Najbolji savjeti za život daleko od kuće (općeniti, specifični za državu i grad)
Interaktivni popisi korak po korak tijekom cijelog razdoblja mobilnosti
Integracija s Ugovorom o online učenju (Online Learning Agreement)
Odjeljak za vijesti i lokalne događaje i aktivnosti
Integracija s online platformom za jezičnu podršku (OLS Platform)
Zeleni Erasmus
Preporuke sudionicima kako ostvariti zeleniju mobilnost u okviru programa Erasmus+, tj. korisne informacije o tome kako postupiti prije, tijekom i nakon mobilnosti kako bi ona bila što zelenija pročitajte ovdje.
Interrail Pass za Erasmus+ je šestomjesečna karta za vlak za sudionike Erasmus+ programa. Osmišljena je kako bi podržala prioritete programa Erasmus+ u borbi protiv klimatskih promjena, omogućujući studentima održivije putovanje.