Kvalitetno obrazovanje je temelj za poboljšanje života ljudi i održivi razvoj. Sveučilište u Rijeci veliki naglasak stavlja i na cjeloživotno obrazovanje te kroz različite programe u kojima sudjeluju sastavnice Sveučilišta i njezini zaposlenici omogućava pristup neformalnim oblicima obrazovanja. Sveučilište za treću dob nudi neformalni oblik obrazovanja osobama treće životne dobi te im omogućava stjecanje novih spoznaja i povezivanje stečenog znanja s osobnim životnim iskustvom. Tijekom 2022./2023. godine održani su ciklusi radionica slikarstva, informatike i pčelarstva i raznovrsna predavanja.
Na FMTU djeluje Odbor za osiguravanje i unapređivanje kvalitete koji periodično provodi evaluaciju studentskog zadovoljstva kvalitetom nastave te temeljem odgovora poboljšava istu. Cjeloživotno obrazovanje postalo je neizostavno u svakoj profesiji te se na FMTU provode brojni programi cjeloživotnog obrazovanja i usavršavanja koji su usmjereni prema svim građanima, a prije svega prema diplomantima i studentima svih razina sveučilišnoga obrazovanja, studentima sastavnica Sveučilišta u Rijeci, članovima strukovnih udruga, zaposlenicima u javnom i privatnom sektoru gdje postoji potreba za obrazovanjem te čitavoj društvenoj zajednici. Fakultet sudjeluje kao partner u projektu ON-IT, Online Internship in Tourism koji je financiran iz programa Erasmus +, Ključna mjera 2. – Suradnja za inovacije i razmjena dobre prakse. Projekt ima za cilj osmisliti smjernice i resurse za provedbu prakse na daljinu, tj. stažiranja i pripravništva kroz koje bi pružili studentima usvajanje i razvoj vještina te povećali svoj profesionalni uspjeh na tržištu rada oblikovanom digitalnom transformacijom. Glavni rezultat projekta su smjernice i vodiči, odnosno razni alati koji će olakšati usvajanje novih načina učenja na daljinu kao bolju pripremu za tržište rada, odnosno stažiranje i pripravništvo. Također u cilju stjecanja dodatnog znanja Centar za karijere i stručnu praksu FMTU provodi brojne edukacije za svoje djelatnike.
Od akademske godine 2022./2023. na Medicinskom fakultetu je u upotrebi aplikacija „INP“ (https://inp.medri.uniri.hr/login) aplikacije koja je namijenjena studentima i nastavnicima s ciljem olakšanja praćenja nastavnih obaveza, kontrole dolazaka i održavanja nastave. INP je jedinstvena aplikacija koja omogućava kontrolu nastavnog procesa, planiranje obaveza, pohranjivanje nastavnih planova. Poseban dodatak je eKnjižica kliničkih vještina koja omogućava dinamički unos i praćenje praktičnih znanja koje studenti stječu tijekom cjelokupnog studiranja.
Na Medicinskom fakultetu odvija se nekoliko programa Cjeloživotnog učenja a od 2022. godine i „Moderna i praktična medicinska edukacija“ koja je jedinstveni i inovativni program cjeloživotnog obrazovanja koji čini konstruktivni sustav potpore nastavnicima u savladavanju strukturnog okvira i primjeni pravila dobre prakse medicinske edukacije kako bi u svojem nastavnom djelovanju mogli doseći najvišu razinu kreativne slobode. Uz postojeće programe koji se vide na linku (https://medri.uniri.hr/obrazovanje/cjelozivotno-obrazovanje/) u postupku reakreditacije se nalaze još tri programa: Napredna anatomska, fiziološka i patofiziološka saznanja u sportskoj medicini i sportskoj kardiologiji, Prevencija, dijagnostika, liječenje i rehabilitacija te slikovne metode u prikazu sportskih ozljeda i Multidisciplinarni pristup u sportskoj medicini.
Uključenost Medicinskog fakulteta u društvene tijekove očita je i iz brzine kojom reagiramo na aktualne društvene tijekove. Tako su se naši znanstvenici u aktualnoj pandemiji SARS-CoV-2 virusa, osim kroz terenski rad s pacijentima, iskazali i u svojim javnim istupima kroz različite medije na nacionalnoj i lokalnoj razini, u rasponu od HRT-a preko Jutarnjeg lista do Novog lista, ulažući velik trud u edukaciju šire javnosti, kako o specifičnostima konkretnog virusa i konkretne pandemije, tako i o korisnosti cijepljenja općenito.
https://vijesti.hrt.hr/hrvatska/zlatko-trobonjaca-dnevnik-4906347
https://n1info.hr/vijesti/jonjic-o-koroni-mislim-da-ce-se-nesto-dogoditi-najesen/
MEDRI – N1 Dnevnik 02.11.2022. – YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=QE9QoghFrMU
Znanstvenici Fakulteta za fiziku iskazali su se svojim javnim istupima i sudjelovanjem na popularizacijskim projektima kroz različite medije na nacionalnoj i lokalnoj razini (Festival znanosti 2022, Noć istraživača 2022, znanstvenopopularna emisija Baltazar HR Radio Rijeke, programi u palači Moise). Na Fakultetu za fiziku izvode se predavanja na engleskom jeziku te je angažiran gostujući profesor sa Sveučilišta u Trstu. Sudjelovanje na projektu „Prepoznavanje promjena u okolišu i upravljanje rizicima“ (UNIRI CLASS A1) – razvoj mikrokvalifikacije koji treba rezultirati i programom cjeloživotnog učenja usmjerenog na teme klimatskih promjena, ekstremnih događaja i s njima povezanih rizika. Vođenje projekta „Razvoj digitalnog oblika nastavnog procesa i uvođenje inovativnih oblika poučavanju nastavi fizike okoliša“ (UNIRI CLASS A2 Digitalno građanstvo – inovacije u učenju i poučavanju). Na Fakultetu za matematiku u 2022. godini nastavljeno je izvođenje nastave na visokom nivou, o čemu svjedoče i studentske ankete u kojima se nastava ocjenjuje visokim ocjenama. Na temelju razgovora s bivšim studentima Fakulteta, a također i iskustva studenata i poslodavaca stečenog u okviru kolegija Seminar primijenjene diskretne matematike, uvode se novi kolegiji i rade izmjene u postojećim kolegijima.
Djelatnici Fakulteta za matematiku radili su tijekom 2022. godine na projektima kojima je cilj povećati kvalitetu nastave: Erasmus+ projekt InAMath (1.9.2020. – 28.2.2023.) Cilj je projekta osmisliti i učiniti dostupnim paket različitih mjera koje će nakon završetka projekta rezultirati većom zastupljenošću interdisciplinarnosti u nastavi matematike Nositelj projekta je Sveučilište u Rijeci, a projekt koordinira Fakultet za matematiku; Erasmus+ projekt EnLeMaH (1.4.2021. – 31.3.2023.) Projekt EnLeMaH ima za cilj promicanje aktivnog rada učenika u području funkcija; Erasmus+ projekt RAPIDE (1.3.2021. – 28.2.2023.); ESF projekt STEM(AJMO!) (1.7.2021. – 30.6.2023.) Fakultet za matematiku sudjeluje u radu projekta STEM(AJMO) kojeg financira Europski socijalni fond. Ideja projekta je edukacija edukatora iz STEM područja, čime projekt doprinosi podizanju kvalitete obrazovanja u području STEM-a. Zadaća Fakulteta u projekti je osmisliti i provesti edukaciju članova udruga na temu popularizacije STEM-a, posebno matematike, te voditi edukatore iz udruga u osmišljavanju i provedbi aktivnosti koje za cilj imaju popularizaciju STEM-a.
Građevinski fakultet u Rijeci akreditirao je sljedeće programe cjeloživotnog obrazovanja: Procjena utjecaja zahvata na okoliš; Strateška procjena utjecaja strategije, plana i programa na okoliš; Razlikovni program za upis na diplomski sveučilišni studij građevinarstva; Pripremni tečaj za brucoše preddiplomskih studija u STEM području.
Djelatnice Filozofskog fakulteta, doc. dr. sc. Iva Buchberger članica je radne skupine za izradu kurikuluma nastavnog predmeta Kritičko mišljenje dok je izv. prof. dr. sc. Bojana Ćulum Ilić članica radne skupine za izradu kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja za fakultativni predmet u srednjim školama pod nazivom “Škola i zajednica” . Članice Odsjeka za pedagogiju prof. dr. sc. Nena Rončević, prof. dr. sc. Bojana Ćulum Ilić, dr. sc. Nena Vukelić članice su Erasmus+ KA110-HED projekta SDG-iLevel Project. Istraživački cilj projekta SDG-iLevel je ispitati kako sveučilišni nastavnici doprinose ostvarivanju ciljeva održivog razvoja, prema njihovom položaju/ulozi u visokom učilištu na kojem su zaposleni i u četiri institucionalna područja (nastava, istraživanje, angažman u zajednici i upravljanje).
Objavljena urednička monografije na temu (post)pandemijskog obrazovanja pod naslovom „Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?“, urednice prof. dr. sc. Anita Zovko, dr.sc. Nena Vukelić i dr.sc. Ivana Miočić. Urednička monografija je fokusirana na temu osnaživanja sustava odgoja i obrazovanja, odnosno osiguravanjem kvalitetnog obrazovanja. Na Odsjeku za pedagogiju na diplomskom studiju izvodi se izborni kolegij Osiguravanje kvalitete u obrazovanju. Cilj kolegija jest osposobiti studente za razumijevanje i interpretiranje pojma osiguranje kvalitete u odgojno obrazovnim organizacijama te spoznaja vlastite uloge i mogućnosti djelovanja u tim procesima. Prof. dr. sc. Vesna Kovač i dr. sc. Ivana Miočić članice su projekta „Tematska mreža Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima TEMCO čiji je nositelj Institut za razvoj obrazovanja.“ Izvor financiranja je Europski socijalni fond (3.542.852,64 HRK). Svrha projekta je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupno cjeloživotno obrazovanje.
Projekt „Formalno obrazovanje u funkciji održivog razvoja (forOR)“ kojeg vodi izv. prof. dr. sc. Bojana Ćulum Ilić, a podupire Hrvatska zaklada za znanost. Ciljevi projekta su identificirati odrednice, dominantna obilježja i zastupljenost građanstva održivosti u formalnom obrazovanju, istražiti spremnost (budućih) nastavnika za integraciju održivog razvoja u nastavu te izraditi njihovu tipologiju prema faktoru spremnosti na promjene.
Od 2020. godine FFRi je partner na projektu “SLUSIK – Service-learning upscaling social inclusion for Kids” („SLUSIK: učenje zalaganjem u zajednici za povećanje socijalne inkluzije djece“), sufinanciran je od strane programa Erasmus+ Europske unije, a vodi ga Europski volonterski centar (Belgija) u suradnji s Out of the Box International (Belgija), Filozofskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci (Hrvatska), Sveučilištem u Limericku (Irska), Sveučilište u Granadi (Španjolska), Nastavničkim fakultetom u Beču (Austrija) i Sveučilištem Matej Bel (Slovačka). U okviru projekta je osmišljen model učenja zalaganjem u zajednici za srednje škole koji je pilotiran tijekom školske godine 2021/2022 u pet europskih zemalja, a pilot partner FFRi je bila srednja Ekonomska škole Mije Mirkovića iz Rijeke u kojoj je model uspješno pilotiran, uz podršku ravnateljice, stručnih suradnica I nastavnice upravno pravnih predmeta u okviru kojih su se provele sve pilot aktivnosti. U okviru projekta izdan je priručnik za nastavnike na pet jezika, uključujući I hrvatski.
Fakultet zdravstvenih studija je u 2022. započeo proces akreditacije dva nova diplomska studija, Sestrinstvo – javno zdravstvo i Sestrinstvo – gerontologija. Pomorski fakultet je lider u cjeloživotnom učenju (tečajevi za pomorce po STCW konvenciji i niz projekata cjeloživotnog učenja ).
U sklopu projekta Providentia Studiorum Iuris – Unaprjeđenje kvalitete studiranja na pravnim fakultetima u hrvatskoj objavljena je e-knjiga Unaprjeđenje kvalitete studiranja na pravnim fakultetima u Hrvatskoj u e-Pub formatu u izdanju Pravnog fakulteta u Rijeci. Tijekom rujna i listopada 2022. na Pravnom fakultetu u Rijeci održana je Jean Monnet EU Sports Law, Policy & Diplomacy Rijeka Summer School, akreditirani program cjeloživotnog učenja s 4 ECTS boda. U partnerstvu s Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu te u suradnji sa zakladom Hanns-Seidel-Stiftung u tjednu od 11. do 15. srpnja na fakultetu je održana ljetna škola ELESS European Law and Business Summer School 2022 na kojoj su prisustvovali studenti Hrvatske, Italije, Španjolske, Slovenije, Nizozemske, Brazila, Venezuele, Portugala, Češke, Slovačke, Poljske, Bugarske i Austrije.
Na Učiteljskom fakultetu se kontinuirano provode programi cjeloživotnog obrazovanja: Voditelj kinezioloških aktivnosti djece rane i predškolske dobi. U 2022.oj godini održana su 3 ciklusa programa Voditelj kinezioloških aktivnosti djece rane i predškolske dobi s ukupno 68 polaznika.